KAUPPA- JA TOIMITUSEHDOT
Käyttämällä palvelua ja vahvistaessaan tilauksen, asiakas osoittaa hyväksyvänsä ehdot.
TILAAMINEN
Valitse tuotteet verkkokaupan valikoimasta valiten tai täyttäen ja lopuksi tarkistaen huolellisesti mahdolliset koko-, variaatio- ja lisäpalvelutiedot sekä kappalemäärät, ja siirry kassalle.
Täytä tietosi huolellisesti lomakkeelle. Puhelinnumero kirjoitetaan yhteen ilman sulkeita, väliviivoja tai välilyöntejä.
Tarkista ja vahvista tilauksesi. Tilausvahvistus lähetetään lomakkeella ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.
Siirry Visma Pay -maksupalveluun ja maksa ostoksesi verkkopankissa, luottokortilla, laskulla tai osamaksulla. Tilaus toimitetaan vasta kun maksu näkyy järjestelmässämme.
Asiakkaalle lähetetään tilaamisen jälkeen vastaanottovahvistus lomakkeella ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. On hyvä huomioida, että vahvat roskapostisuodattimet voivat joskus lajitella vahvistusviestin roskapostikansioon. Kun paketti on noudettavissa, tilaajalle lähetetään viesti saapumisesta lomakkeella ilmoitettuun matkapuhelinnumeroon, sähköpostiin tai vastaanottajan osoitteeseen.
Asiakkaan täytyy olla vähintään 18-vuotias.
Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan antamista virheellisistä tiedoista.
REKISTERÖITYMINEN
Palvelun käyttö ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröitymisestä on kuitenkin hyötyä: Asiakastiedot ovat aina valmiiksi täytettyinä, tilaushistoria on tarkasteltavissa tilin kautta ja asiakas voi merkitä tulevia ostoksia muistiin omalle toivelistalleen.
HINNAT JA SAATAVUUS
Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Palveluntarjoaja ei takaa, että verkkokaupassa näytettäviä tuotteita on saatavilla. Tuotteiden toimitus on maksuton.
TOIMITUSTAVAT
Käytössä olevat toimitustavat ovat:
- Posti kirje
- Posti Pikkupaketti
- Postipaketti: Nouto lähimmästä Postin palvelupisteestä tai pakettiautomaatista
Palveluntarjoaja voi rajoittaa asiakkaan toimitusvaihtoehtoja tuoteryhmien, lähetyksen koon ja tilauksen kokonaisarvon mukaan. Postin noutopistevalinta tehdään kassalla.
Tilaukset toimitetaan vain Suomessa sijaitseviin postiosoitteisiin (ei poste restante -osoitteisiin). Laskulla tai osamaksulla maksettaessa toimitus tapahtuu aina osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä.
TOIMITUSAIKA
Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta. Saatavilla olevia toimitustapoja voi selata tuotesivun ”Toimitus & Palautus” -osion Toimitusaika-kohdassa sekä ostoskorissa. Jälkitoimitettavien ja tilauksesta valmistettavien tuotteiden toimitusaikaan lisätään tuotesivulla mainittu jälkitoimitus- tai valmistusaika.
Arkipäiviksi (tai ”työpäiviksi”) lasketaan normaalit arkipäivät pois lukien pyhäaatot ja arkipyhät. Toimitusajan mahdollisesta viivästymisestä palvelun tarjoaja informoi asiakasta.
Mikäli tuote ei ole saapunut ajallaan, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme info@verkkolahja.fi
TOIMITUSKULUT
Kaikki toimitusvaihtoehdot ovat asiakkaalle maksuttomia 60 € tai sen ylittävissä tilauksissa. Pienemmissä tilauksissa toimitusmaksu riippuu tuoteryhmästä, tuotteesta, tuotteen koosta ja/tai tuotteen painosta. Tietyille valituille tuotteille voi olla saatavilla maksuton toimitus myös alle 60 € tilauksissa, mistä on maininta kyseisillä tuotesivuilla.
Tilauksen toimitumaksu näkyy ostoskorissa ja kassalla, kun tilausta ei ole vielä hyväksytty.
MAKSAMINEN
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/
MAKSUTAVAT
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja OP Lasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
PALAUTUS- VAIHTO- JA TAKUUEHDOT
Asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuotteet maksutta 14 vuorokauden sisällä tuotteiden vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske:
- hygieniatuotteita, kuten lävistyskorut, jos pakkaus on avattu
- tuotteita joita on käytetty (saa sovittaa)
- tuotteita jotka ovat kaiverrettu
- tuotteita joihin on tehty asiakkaan toiveesta tuotemuokkauksia, jotka muuttavat perustuotetta, kuten koon muutokset tai ylimääräiset pintakäsittelyt ja kivien istutukset
- tuotteita jotka valmistetaan tilauksesta.
Tuotteilla, joilla ei ole palautusoikeutta, ei ole myöskään vaihto-oikeutta eikä tilauksen peruutusoikeutta. Vain ehtojen mukaisesti palautetut tuotteet hyvitetään.
Takuuasioissa palvelemme osoitteessa info@verkkolahja.fi. Asiakkaalla tulee olla aina esittää takuutodistus tai kuitti/lasku pyydettäessä. Takuun ulkopuolisissa tuotevirheasioissa asiakkaan tulee esittää ostotosite.
Muissa reklamaatioissa / tiedusteluissa viestit voi lähettää sähköpostiosoitteeseen info@verkkolahja.fi
Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa toimitetut tuotteet heti lähetyksen saatuaan ja ilmoittaa mahdollisista virheistä ja puutteista välittömästi asiakaspalveluumme.
Palautettavan tuotteen ja tuotteeseen liittyvän oheismateriaalin (esim. kellokotelon) on oltava alkuperäisessä / virheettömässä kunnossa ja käyttämätön. Mikäli palautuksessa ei ole kaikkia tuotteen osia, tuote on vahingoittunut, käytetty tai tuotteen ollessa lahjakortti, emme voi ottaa palautusta vastaan.
Palautusten käsittelyaika on n. 5-10 arkipäivää.
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden periä palautuksen kustannukset lähetys- ja käsittelykuluineen asiakkaalta, jos palautus on tehty ehtojen vastaisesti, tai jos asiakas on jättänyt noutopisteeseen saapuneen lähetyksen noutamatta, yhteensä 20 €. Tämä korvaus voidaan vähentää tuotepalautuksen yhteydessä suoritettavan asiakashyvityksen summasta.
Palautettavien tuotteiden lähetys / tuotteiden vaihto
Ohjeet tuotepalautusta tai -vaihtoa varten:
- Palautus- / vaihtoaikeesta ilmoitetaan ensin palveluntarjoajan palautuspalveluun info@verkkolahja.fi. Viestiin kirjoitetaan tilausnumero, palautettavat tuotteet, omat yhteystiedot ja tarvittaessa pyyntö, mihin tuotteisiin palautettavat tuotteet vaihdetaan. Asiakas saa vastauksena palautusohjeet, joita on noudatettava.
- Palautettavat tuotteet pakataan huolellisesti takaisin alkuperäiseen tuotepakkaukseensa.
- Asiakkaan on aina pyydettävä palautustosite palautuskuljetuksen vastaanottajalta. Lähetyspakkauksen päälle on kirjoitettava selkeästi ”asiakaspalautus” tai kiinnitettävä palveluntarjoajalta saatu pakettikortti.
Vaihto- ja palautusosoite on:
Verkkolahja
PL 5
01451 Vantaa
MUUTA HUOMIOITAVAA
Palvelun tarjoajalla on oikeus rajoittaa tai poistaa ne asiakkaat palvelusta, jotka toimivat sääntöjen tai lain vastaisesti. Väärinkäytöksistä ilmoitetaan viranomaisille.
Asiakas hyväksyy, että hänen luovuttamiaan tietoja voidaan käsitellä verkkokaupan palveluiden ja toiminnan hoitamista varten. Tietoja ei käytetä suoramarkkinointiin ilman asiakkaan hyväksyntää. Tietoja ei myöskään luovuteta kolmansille osapuolille muuten kuin tarvittaessa viranomaisille.
Palvelun tarjoaja pyrkii omalta osaltaan varmistamaan, että sivusto ja palvelu toimivat asianmukaisesti, mutta ei takaa palvelimen, tai lähetyksen jakelun virheettömyyttä. Palvelun tarjoaja ei vastaa mahdollisista kolmansien osapuolien aiheuttamista ongelmista, jotka ovat palvelun tarjoajan valvonnan ulottumattomissa, kuten: lähetyksenjakelun viivästys tai katoaminen, tietokonelaitteiston tekniset ja ohjelmalliset virhetilat tai jos kyseessä on lakko, sulku tai muu työtaistelutoimenpide tai luonnonmullistuksista johtuvat ongelmat.
Kauppa- ja toimitusehdot päivitetty viimeksi: 21.8.2024